چالش ها و فرصت های آموزش پیش دبستانی در مناطق دو زبانه

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
دوزبانگی را می توان کاربرد دو زبان به وسیله یک فرد که با توجه به نیازهای خود انجام می شود تعریف کرد. در حال حاضر بسیاری از افراد جهان به بیش از یک زبان سخن می گویند که ناشی از نیازها و الزامات آنهاست؛ در این بین کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و وجود فرهنگ ها و قومیت های مختلف باعث ایجاد دو زبانگی در کشور شده است این در حالی است که بسیاری از محققان بر این باورند که دوزبانگی باعث ایجاد مشکلات در حوزه آموزش و یادگیری برای افراد دوزبانه می باشد، که می تواند علت بروز مشکلات عاطفی و اجتماعی برای این افراد گردد و جامعه پذیری آنها را به خطر اندازد. هدف پژوهش حاضر بررسی محدودیت ها و مزایای دوزبانگی و پیامدهای حاصل از آن در حیطه شناختی و عاطفی و ارائه خصوصیات جسمانی و روانی کودکان در دوره اول آموزش و یادگیری و تطبیق آن با اهداف و رویکردهای آموزش و پرورش در دوره دبستان است که کوشیده است تا بتواند توصیه ها و راهکارهایی را برای سه گروه والدین، سیستم آموزشی و معلمان که ارتباط مستقیم با آموزش این کودکان در مناطق دو زبانه دارند ارائه نماید کلیدواژه ها: دوزبانگی، یادگیری، جامعه پذیری، رشد اجتماعی

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 17 مشاهده

کد فایل:21122

انتشار در:۱۴۰۴/۷/۲۷

حجم فایل ها:99.1 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 20

فرمت فایل: ورد


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط