مقاله - الگوهای تدریس و خلاقیت فراگیران

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده : مهم‌ترین ماحصل عصر دانش و اطلاعات، تغییر در ساختار و مفاهیم آموزشی و نگرش جدید به یادگیرنده است. در این میان انتظارات والدین از فرزندانشان معنای متفاوت پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که خواستار پرورش افرادی خلاق، کارآمد و کارآفرین‌اند. از سویی دیگر، یکی از اهداف هر نظام تربیتی عبارت است از تربیت افرادی متفکر و نوآور که برای جامعه مفید باشند. تحقق این هدف در مدرسه صورت می‌گیرد و عامل اصلی آن معلم و کلاس درس است. شاید به‌ظاهر مفهوم «خلاقیت در تدریس» ساده انگاشته شود، اما ورود به دنیای پرپیچ‌وخم آن، مستلزم شناخت کافی عناصر آن، شناسایی ویژگی‌های افراد خلاق و نحوه پرورش افراد دارای تفکر واگراست. اگر خلاقیت را خلق‌کردن اثری جدید بدانیم، یعنی دوباره دیدن پدیده‌ها، و درک و تلاش برای بهتر ساختن آن‌ها. حال اگر کلاس درس را شاهراه اصلی پرورش خلاقیت بدانیم، معلم آگاه و باانگیزه عامل اصلی آن است که با فراهم‌کردن شرایط، بستر مناسبی را برای تدریسی پرنشاط مهیا می‌‌کند. این مقاله به موضوع خلاقیت در تدریس و ارائه راهکارهایی برای ایجاد خلاقیت در دانش‌آموزان می‌پردازد. کلید واژه : خلاقیت – تدریس – آموزش و پرورش

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 13 مشاهده

کد فایل:21105

انتشار در:۱۴۰۴/۷/۱۳

حجم فایل ها:72.2 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 17


اشتراک گذاری:
 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط