مقاله - تاثیر تابلوی هوشمند بر یادگیری فارسی دوره ابتدایی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده : امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام آموزشی یک کشور ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی سرمایه فکری در جامعه اطلاعاتی و دانش بنیان است. برای اینکه همه گروه‌های اجتماعی بتوانند به طور موثر در چنین جوامعی مشارکت کنند، باید یادگیری مستمر، نوآوری، خلاقیت و مشارکت اجتماعی فعال و سازنده را بیاموزند.هوشمندسازی کلاس‌ها در مدارس هوشمند، فرآیندهای یاددهی توسط معلمان و یادگیری دانش آموزان، افزایش می‌یابد و مهارت‌های کلیدی دانش آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی بیشتر میشود. همه افراد از لزوم تغییر در نظام آموزشی کشور آگاهی دارند؛ یکی از راه‌های تغییر نظام آموزشی دور نگه داشتن مدارس از سیستم معلم محور بودن است. با هوشمندسازی کلاس‌های درس، استفاده از فناوری های نوین آموزشی و اهمیت دادن به توانایی های دانش آموزان، میتوان در این راستا گام مهم و کاربردی برداشت. مقاله حاضر از نوع مروری – کتابخانه ای است که با توجه به نظرات دانشمندان این عرصه نگاشته شده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر تابلوی هوشمند بر یادگیری فارسی دوره ابتدایی است. نتایج این مقاله نشان می دهد که هوشمند سازی مدارس و همچنین تخته هوشمند به عنوان یکی از ابزارهای فناوری نوین هوشمندسازی مدارس تاثیر زیادی بر یادگیری دانش آموزان دارد و از سویی جذابیت در کلاس درس ایجاد کرده و کلاس را از حالت ملال آوری خارج و یک جو با نشاط ایجاد می کند که این موارد خود به نوعی باعث یادگیری بهتر و سریع تر و در نتیجه عملکرد تحصیلی و راندمان آموزشی بیشتر می شود . کلید واژه : تابلوی هوشمند ، یادگیری ، آموزش و پرورش

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 8 مشاهده

کد فایل:21106

انتشار در:۱۴۰۴/۷/۱۳

حجم فایل ها:51.3 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 13


اشتراک گذاری:
 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط